Tanárblog
A tanárblog egy folyton frissülő oldal, ami a digitális eszközök alkalmazásának sokféle lehetőségét, módszertani jellemzőjét mutatja be. A korszerű tanításhoz kap számos segítséget a pedagógus. A Tanárblog tartalmából.
A tanárblog egy folyton frissülő oldal, ami a digitális eszközök alkalmazásának sokféle lehetőségét, módszertani jellemzőjét mutatja be. A korszerű tanításhoz kap számos segítséget a pedagógus. A Tanárblog tartalmából.
Módszertani ötletgyűjtemény
A Videotanár felső tagozatos tananyagtartalmakat, 850 videót, 850 ellenőrzőtesztet és 17000 kérdést tartalmaz. Ingyenesen elérhető..
A kooperatív tanulás a résztvevők együttműködésén alapuló kis csoportos tevékenység, mely különböző célok elérésére szerveződhet, segítheti az egyes tanulók tanulmányi fejlődését, illetve hozzájárulhat az együttműködéshez szükséges képességek és készségek kialakulásához, a reális önértékelés és a problémamegoldó gondolkodás fejlesztéséhez.
A Mobidik – Mobil Digitális Iskola hétköznapi nyelven egy minden digitális földi jóval felszerelt, a 21. század tantermének berendezett speciális irodakonténer, ami hétről hétre újabb iskolákba jut el és teszi megélhetővé a jövő oktatását. Nagyon fontos kihangsúlyozni, hogy az utazó digitális iskola keretében nem pusztán informatika oktatásról beszélünk, hanem arról a szemléletváltásról, hogy a különböző tantárgyak miként oktathatók, tehetők izgalmasabbá, komplexebbé a 21. század eszközrendszerével és pedagógiai gyakorlatával.
A digitális történetmesélés (angolul: digital storytelling, rövidítve DST) egy olyan innovatív, tanulástámogató módszer, amely az egyénre, az egyéni történetekre fordítja a figyelmet. A módszer keretében megtanulhatjuk, hogy egyes, számunkra fontos történeteket fényképek, hanganyagok, filmanyagok, linkek, IKT-eszközök felhasználásával mások számára is hozzáférhetővé tegyük, vagyis továbbadjuk (elmeséljük) a számukra.