Skip to main content

DEAgóra

A DEAgóra piactér, akárcsak az ókori agórák, csakhogy itt információkat adunk-veszünk, tapasztalatokat osztunk meg. A DEAgórán fórumot biztosítunk mindazoknak, akiknek van mondanivalójuk a digitális írástudásról, az esélyegyenlőségről, vannak tanulás- és tanítás-módszertani ötleteik, vagy bármi, amivel előbbre visszük a digitális írástudás és a hátránykompenzáció ügyét.

Komputerencián innen és túl: DEA.KIT

A DEA.KIT nem egyszerű eszközhasználatra tanít.
Tippeket kapnak, és trükköket tanulnak a résztvevők,
hogy gyorsabb és profibb munkát produkáljanak.

dr. Csernoch Mária

Beszélgetőtársam dr. Csernoch Mária a Debreceni Egyetem Informatikai Karának docense, előtte a Debreceni Egyetem Gyakorló Gimnáziumának vezető informatikatanára volt. Az ő nevéhez fűződik egy – a megszokottól eltérő – informatikai képzéscsomag is, a DEA.KIT. A csomagban az egyszerű felhasználóknak szóló, különböző szintű kurzusok mellett van egy külön módszertani képzés informatikatanároknak.

Bővebben

A mesebeli apóka meg a répa meséjében legyek én a hangya

Beszélgetőtársam a Digitális Esélyegyenlőség Alapítvány elnöke, Koródi Bálint.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Bálint nem tartotta jó ötletnek, hogy a DEA honlapján megjelenjen. Biztosítottuk, nem marketingcélzattal kérdezzük, egyszerűen fontos az alapítvány vezetőjéről valamit tudni. Nem mellesleg, tanulságos az életútja.

Korodi BalintKoródi Bálint a Műegyetemen végzett a Villamosmérnöki Kar adatátviteli szakán.  Az egyetem előtt előfelvételisként Debrecenben volt katona. Komoly tudással szerelt le. „Megtanultam az Arany Bika oldalában lévő kocsmában, hogy hogyan kell csinálni a rántott hortobágyi palacsintát gombás rizzsel.”  Nem érettségizett és nem felvételizett. Megütközésemre bevallja, hogy azért, mert első helyezést ért el az országos tanulmányi versenyen, így mentesült a megmérettetések alól. Harmadéves, amikor diákmunkásnak hívják a Számítástechnikai Kutató Intézetbe, a SZTAKI-ba.

Bővebben

Gyermekeink felkészítése az internethasználatra

Hogyan YouTube-ozzon biztonságosan a kisgyerek? A legtöbb kisgyerekes szülő nap mint nap felteszi magának ezt a kérdést. Annyira egyszerű leültetni őket egy (lehetőleg érintőképernyős) készülék elé, és hagyni, hogy ügyesen maguk keressék meg azt, ami érdekli őket, különösen, amióta van lehetőség a biztonságos(nak tűnő) YouTube Kids-en keresztül tenni ezt. Aztán szembejön ez vagy ez a cikk, és egy kicsit elbizonytalanodunk. Mi lehet a megoldás? Nincs biztonságos technikai szűrés, egyetlen megoldás van – megtanítani a gyerekünket arra, hogyan ismerje fel a veszélyes tartalmakat. Timár Borbála, médiapedagógus cikke a moderniskola.hu