Skip to main content

DEAgóra

A DEAgóra piactér, akárcsak az ókori agórák, csakhogy itt információkat adunk-veszünk, tapasztalatokat osztunk meg. A DEAgórán fórumot biztosítunk mindazoknak, akiknek van mondanivalójuk a digitális írástudásról, az esélyegyenlőségről, vannak tanulás- és tanítás-módszertani ötleteik, vagy bármi, amivel előbbre visszük a digitális írástudás és a hátránykompenzáció ügyét.

Senki sem születik agresszívnek

Csodavilág, mesevilág, varázsbolt. Sokféleképpen nevezhető az a tér, amelybe Kende Hanna gyermekpszichológus módszere repíti el a gyerekeket. A pszichodráma-foglalkozások ugyanakkor egyáltalán nem csak a játékról szólnak. Hiszen a sárkányokkal, az oroszlánnal, az ördöggel vagy épp a zombikkal való küzdelem során a gyerekek valós konfliktusai, szorongásai, traumái oldódnak. Bakóczy Szilvia interjúja.

Bővebben

Mobilok az iskolában - tények és tévhitek

Milyen tanítási és tanulási lehetőségek rejlenek a mobileszközökben?

Ha figyeljük a világ vélekedését az iskolai mobilhasználattal kapcsolatban, elég eltérő véleményekkel találkozhatunk, így nem könnyű eligazodni sem pedagógusként, sem szülőként, hogy valójában mit is gondoljunk erről.

https://neteducatio.hu/mobilok-az-iskolaban-tenyek-es-tevhitek-1-resz-milyen-tanitasi-es-tanulasi-lehetosegek-rejlenek-a-mobileszkozokben/

 

Dobj egy vázát!

Tavaly jött szembe velem a Teachers Pay Teachers nevű remek USA-beli tanár-tudáscsere oldalon a “Roll a Masterpiece” gyűjtőnevű dobókockás véletlengenerátor feladatsorozat: „Roll a Picasso”, „Roll a Miró”, „Roll a Haring” és sok egyéb. Most kis képen megmutatom, csak hogy el tudjam magyarázni, valamikor pedig közreadom itt az általam rajzolt, magyarított verziókat is.

https://designped.com/2017/07/27/dobj-egy-vazat/

Online zaklatás: minden harmadik gyereket érint

Az a szülő, aki ismeri a gyermekét, sokat beszélget vele a kezdetektől, biztosan fogja látni, ha valami nem stimmel. Gyanús jelek bőven lehetnek: ilyenkor a gyerekek gyakran zárkóznak be a szobájukba, a szokottnál többet/kevesebbet esznek, szorongásos jeleket mutatnak (körömrágás, hajtépegetés stb.), kedvetlenné válnak, az addig megszokott, szeretett hobbijaikkal sem akarnak foglalkozni. Előfordulhat az is, hogy agresszívvé válnak, vagy épp nagyon befelé fordulnak. Ha felmerül a gyanú, alsósoknál érdemes rajzoltatni, szerepjátékokat játszani ahol kibukhatnak a feszültségek. Nagyobbaknál marad a beszélgetés, a közös program, közös séta, összebújás, a témáról beszélgetés. Olyan teret kell létrehoznunk a gyerek számára kiskorától fogva, amibe bátran fejest ugorhat minden kétség nélkül, mert tudja, hogy ránk mindig, minden esetben számíthat.

https://www.digitaliscsalad.hu/biztonsag/online-zaklatas-minden-harmadik-gyereket-erint/