DEAgóra

A DEAgóra piactér, akárcsak az ókori agórák, csakhogy itt információkat adunk-veszünk, tapasztalatokat osztunk meg. A DEAgórán fórumot biztosítunk mindazoknak, akiknek van mondanivalójuk a digitális írástudásról, az esélyegyenlőségről, vannak tanulás- és tanítás-módszertani ötleteik, vagy bármi, amivel előbbre visszük a digitális írástudás és a hátránykompenzáció ügyét.

Mobilok az iskolában - tények és tévhitek

Mobilok az iskolában - tények és tévhitek

Milyen tanítási és tanulási lehetőségek rejlenek a mobileszközökben?

Ha figyeljük a világ vélekedését az iskolai mobilhasználattal kapcsolatban, elég eltérő véleményekkel találkozhatunk, így nem könnyű eligazodni sem pedagógusként, sem szülőként, hogy valójában mit is gondoljunk erről.

https://neteducatio.hu/mobilok-az-iskolaban-tenyek-es-tevhitek-1-resz-milyen-tanitasi-es-tanulasi-lehetosegek-rejlenek-a-mobileszkozokben/

 

Dobj egy vázát!

Dobj egy vázát!

Tavaly jött szembe velem a Teachers Pay Teachers nevű remek USA-beli tanár-tudáscsere oldalon a “Roll a Masterpiece” gyűjtőnevű dobókockás véletlengenerátor feladatsorozat: „Roll a Picasso”, „Roll a Miró”, „Roll a Haring” és sok egyéb. Most kis képen megmutatom, csak hogy el tudjam magyarázni, valamikor pedig közreadom itt az általam rajzolt, magyarított verziókat is.

https://designped.com/2017/07/27/dobj-egy-vazat/

Online zaklatás: minden harmadik gyereket érint

Online zaklatás a gyermekek között

Az a szülő, aki ismeri a gyermekét, sokat beszélget vele a kezdetektől, biztosan fogja látni, ha valami nem stimmel. Gyanús jelek bőven lehetnek: ilyenkor a gyerekek gyakran zárkóznak be a szobájukba, a szokottnál többet/kevesebbet esznek, szorongásos jeleket mutatnak (körömrágás, hajtépegetés stb.), kedvetlenné válnak, az addig megszokott, szeretett hobbijaikkal sem akarnak foglalkozni. Előfordulhat az is, hogy agresszívvé válnak, vagy épp nagyon befelé fordulnak. Ha felmerül a gyanú, alsósoknál érdemes rajzoltatni, szerepjátékokat játszani ahol kibukhatnak a feszültségek. Nagyobbaknál marad a beszélgetés, a közös program, közös séta, összebújás, a témáról beszélgetés. Olyan teret kell létrehoznunk a gyerek számára kiskorától fogva, amibe bátran fejest ugorhat minden kétség nélkül, mert tudja, hogy ránk mindig, minden esetben számíthat.

https://www.digitaliscsalad.hu/biztonsag/online-zaklatas-minden-harmadik-gyereket-erint/

Internet a tanórán

Internet a tanórán

Az AKG-ban harmadik éve folyik már a digitális iskola projekt, aminek lényege, hogy a diákok iskolai felszerelésének része egy saját laptop is (minderről ITT EGY FILM). „Már a kezdéskor tudtuk, hogy a diákokat meg kell tanítani arra, miként is használják ezeket az eszközöket a tanulásban, ezért készítettünk el egy 20 órás Digitális tanulásmódszertan kurzust, ami IDE KATTINTVA érhető el. Úgy gondoltuk, hogy két és fél év után érdemes visszatérnünk a témára, így az iskolánkban szokásos témahetek közé beiktattuk a Digitália hetet, ahol a digitális ismerteken túl az úgy nevezett puha képességek (soft skillek) fejlesztése is a célok között volt. Az alábbiakban közreadjuk a hét programját és az egyes programok leírását.”

https://tanarblog.hu/cikk/egy-het-digitaliaban

Kapcsolat:  Dr. Pink Edit Éva   |   1116 Budapest, Duránci u. 3.   |   +36-20-253-32-93    |   Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Digitális Esélyegyenlőség Alapítvány © 2009 - 2017 Minden jog fenntartva